Marketing automation strategie
Wij vertalen uw bedrijfsstrategie in marketing automation
Welke flows kan je bouwen, hoe doe je dat best, hoe pak je dat aan? je hebt al een brand agency? Geen probleem wij zijn aanvullend.Ematters geeft strategisch advies bij het bouwen van klantenbelevingen in marketing automation. Zo vertalen we de bedrijfsstrategie naar een marketing automation strategie.
Wat doen we?
- definiëren van de customer journey en life-cycle
- met welke marketingcampagne begin je het best
- hoe zet je slim je beschikbare data in
- Vertalen van je bedrijfsstrategie naar een automation strategie
Met onze jarenlange ervaring in marketing automation weten we hoe jouw organisatie dat efficiënt doet.
Hoe pakken we dat aan?
We organiseren een workshop waarin de basis wordt (vast)gelegd. Het is een Agile samenwerking. Met als doel binnen enkele weken de strategie te hebben liggen voor de korte en langere termijn. Door concreet een aantal eerste journey ‘s uit te werken, die aansluiten op de digitale strategie, kunnen we de bewijsvoering creëren, dat focus op en investering in Marketing Automation noodzaak is om niet achter te blijven op de concurrentie.
In de workshop komt aan bod:
- OGSM: Objective, Goals, Strategy, Measurement
- Impact x Effort analyse
- Roadmap
Hoe bouw je een 360° profile
Hiervoor gebruiken we de golden profile methode die je contacten van anonieme personen tot klanten brengt die je door en door kent. Zo kan je een echte conversatie met hen opzetten. Meer over 360° profile
Welke customer journeys zijn er zoal?
- Nieuwe klanten vinden – Lead generation programma
- Verwelkom nieuwe lead/klanten en leer ze kennen – Welcome journeys
- Zorg dat je klanten trouw blijven – Loyalty journeys
- Verkoop meer aan je klanten – Up & cross selling journeys
- Voorspel en voorkom dat je klanten je verlaten – Churn management journeys
- Service berichten – Service messaging
- Winkelmandje achtergelaten – Abandoned basket