Marketing automation strategie

Wij vertalen uw bedrijfsstrategie in marketing automation

Strategie

Welke flows kan je bouwen, hoe doe je dat best, hoe pak je dat aan? je hebt al een brand agency? Geen probleem wij zijn aanvullend.Ematters geeft strategisch advies bij het bouwen van klantenbelevingen in marketing automation. Zo vertalen we de bedrijfsstrategie naar een marketing automation strategie. 

Wat doen we?

  • definiëren van de customer journey en life-cycle
  • met welke marketingcampagne begin je het best
  • hoe zet je slim je beschikbare data in
  • Vertalen van je bedrijfsstrategie naar een automation strategie

Met onze jarenlange ervaring in marketing automation weten we hoe jouw organisatie dat efficiënt doet.

Hoe pakken we dat aan?

We organiseren een workshop waarin de basis wordt (vast)gelegd. Het is een Agile samenwerking. Met als doel binnen enkele weken de strategie te hebben liggen voor de korte en langere termijn. Door concreet een aantal eerste journey ‘s uit te werken, die aansluiten op de digitale strategie, kunnen we de bewijsvoering creëren, dat focus op en investering in Marketing Automation noodzaak is om niet achter te blijven op de concurrentie.

In de workshop komt aan bod:

  • OGSM: Objective, Goals, Strategy, Measurement
  • Impact x Effort analyse
  • Roadmap

Hoe bouw je een 360° profile

Hiervoor gebruiken we de golden profile methode die je contacten van anonieme personen tot klanten brengt die je door en door kent. Zo kan je een echte conversatie met hen opzetten. Meer over 360° profile

Welke customer journeys zijn er zoal?

Wat is het verschil tussen B2B marketing en B2C marketing?

B2B marketing gebruikt vaak dezelfde technieken als B2C marketing. Sommigen spreken dan ook van B2H (Business too humans). Een groot verschil is dat B2Bmarketing zich richt naar bedrijven en niet naar individuele consumenten. Wat is het verschil tussen B2B en B2C marketing?
 
Heb je ook hulp nodig om je bedrijfsstrategie om te zetten in een marketing automation stratgie? 
Translate »