KINEPOLIS
AANTREKKELIJKERE E-MAILS, RELEVANTERE CONTENT
De Belgische cinemaketen Kinepolis is de referentie op de markt. Ze leveren een ervaring van topkwaliteit in de zalen, maar ze beseften dat er ruimte voor verbetering was in hun eCRM activiteiten. Film is persoonlijk. Niet iedereen is fan van blockbusters net zoals cult films hun eigen publiek hebben. Personalisatie en openheid naar de klant toe is daarom key. Kinepolis beseft dit en samen helpen we hen om de juiste content bij de juiste persoon op het juiste moment te brengen. Dit in verschillende landen in meerdere talen voor miljoenen klanten.
2015 Selligent Award – namens Kinepolis
- Uitdagingen:
- Persoonlijk en geautomatiseerd communiceren met miljoenen klanten.
- De magie van het scherm vertalen naar e-mail, en de e-mails zo opbouwen dat ze gemakkelijk te bewerken zijn. Omdat marketeers geen ontwikkelaars zijn, moest de tool hen toelaten de look, de links en de lay-out van emails te wijzigen zonder technische kennis.
- De e-mail templates moesten flexibel genoeg zijn om ze aan specifieke doelgroepen te kunnen aanpassen.
- Aanpak:
- Inhouse de klant helpen met pagina’s, mails, campagnes, segmentatie en rapportages.
- Overdrachtsmomenten inplannen met de interne medewerkers zodat ook zij perfect op de hoogte zijn hoe ze het marketing automation platform kunnen gebruiken.
- Specifieke projecten begeleiden van A tot Z
- Resultaten:
- In de laatste 8 jaar is de database gegroeid van 2 miljoen klanten naar meer dan 7 miljoen klanten met een uitgebreid profiel.
- De communicatie die voorheen beschikbaar was in 4 taalversies voor 3 landen, is er nu in 12 talen voor 7 landen.
- De inhouse medewerkers weten hoe zij het het marketing automation platform dienen te gebruiken. Daarnaast hebben zij een klankbord om eventueel issues snel kort te sluiten. Ook heeft Kinepolis via Ematters een extra werknemer die ze flexibel kunnen inzetten wanneer daar vraag naar is.
Toename in opens
0
%
Email database vergroot
0
%