Email en marketing automation techniek
Soms heb je gespecialiseerde hulp nodig
Zowel email als marketing automation evolueren aan een heel hoog tempo. De evolutie is dat je steeds minder technische kennis nodig hebt. Maar soms is het toch nodig vooral bij de opstart of als je naar een hoger niveau wilt evolueren.
Marketing automation opzetten vraag soms ook technische kennis.
Om een e-mail template te bouwen heb je heel wat kennis en ervaring nodig.
Je moet niet alleen zorgen dat het voor de marketeer heel makkelijk is om mails te bouwen maar ook dat hij een maximala vrijheid heeft. Ook is het handig om bepaalde regels te gebruiken die voorkomen dat mails met verkeerde inhoud naar een bepaalde doelgroep worden gestuurd. U heeft toch ook als eens een mail in een vreemde taal ontvangen?
Daarbuiten is het ook steeds moeilijker geworden om er voor te zorgen dat de mail er goed uitziet in het veelvoud aan emailsoftware en toestellen.
Hoe zorg je er voor dat je mail niet in spam terecht komt en hoe beperk je het aantal bounces. Je adres opwarmen en je reputatiebeheer vraagt ook heel wat technische kennis.
Implementatie van geavanceerde tools vraagt ook heel wat kennis. Hoe zet je een gebruikersaccount op met de juiste rechten? Welke modules ga je gebruiken?
Omdat meten, weten is. Moet er ook een geavanceerde rapportage worden opgezet. Natuurlijk is er de standaard rapportage maar om jou marketing aan te sturen heb je misschien nog andere cijfers nodig.
Maar ook dashboard bouwen die je in 1 oogopslag laten zien hoe het staat met je marketing. KPI’s bepalen vraagt heel wat kennis en ervaring.
En tenslotte wil je helemaal mee zijn moet je ook zeker kinetic design inzetten om je conversie nog beter te maken.