T-MOBILE CASE
NATIONALE APP-TEST “HOE SMART BEN JIJ?”

T-Mobile is een aanbieder van mobiele communicatie, voor zowel consumenten als zakelijke gebruikers.
- Uitdagingen:
- 5 Google AdWords accounts en 1 Yahoo!/Bing account
- 200 actieve campagnes
- 11.500 actieve advertentiegroepen
- Meer dan 2,2 miljoen zoekwoorden: 3% verzorgt alle impresssies, 2% verzorgt alle klikken, 0,12% verzorgt alle conversies
- Aanpak:
- Concept door Ematters
- Automatisering via AdWords UI (CPC/CPA, Bid rules, A/B-testen)
- Bid management middels een bid tool (mid/long tail)
- Geautomatiseerde tool “Zonvakantie beschikbaarheid” op de website en in de AdWords-campagne, gebaseerd op XML informatie
- Resultaten:
- Groei in het aantal conversies van 21%
- Significante verhoging van het vertoningsaandeel
- Aanzienlijke daling afhankelijkheid van high impact