Klantenbelevingen bouwen

In 3 maanden tijd een compleet Marketing Automation programma of je bestaande naar een hoger niveau getild

Think big, start small

Veel bedrijven beginnen met het bouwen van een data warehouse en een technische omgeving waarin je klantenervaringen kan bouwen. Het resultaat is vaak dat na enkele jaren je heel veel hebt gebouwd maar dat de klantenervaring niet of nauwelijks is geëvolueerd.

Wij bij Ematters starten vanuit de business en bouwen onmiddellijk klantenervaringen die het verschil maken. Je klanten in beweging brengen en houden, daar draait het toch om! Dit wil niet zeggen dat we op los zand bouwen maar dat alleen bouwen wat nodig is voor die bepaalde klantenbeleving.

Hoe pakken we dit aan?

We kunnen als Marketeer onmogelijk met alle nieuwste ontwikkelingen rekening houden. En toch moeten we er iets mee. We zijn allemaal op zoek hoe om te gaan met de enorme versnippering aan marketing kanalen en overload aan informatie die men voor zijn kiezen krijgt. Dus hoe gaan we ervoor zorgen dat het krijgen en behouden van aandacht van de consument lukt? Groot denken, klein starten: door de ambitieuze plannen af te bakenen tot concrete (eerste) stappen!

Van Strategie tot Operatie

We werken in 3 stappen: Strategie, Data & Technologie en Operatie. Bij een opstart duurt elke fase ongeveer 4 weken, afhankelijk van de complexiteit en beschikbaarheid. Per fase wordt er een relevante workshop georganiseerd waarin de basis wordt (vast)gelegd voor deze fase. Het is een Agile samenwerking. Met als doel binnen 3 maanden de strategie te hebben liggen voor de korte en langere termijn, kritisch te kijken naar het data en technologie landschap, en de eerste journey ’s te bouwen. Door concreet een aantal eerste journey ‘s uit te werken, die aansluiten op de digitale strategie, kunnen we de bewijsvoering creëren dat focus op en investering in Marketing Automation noodzaak is om niet achter te blijven op de concurrentie.

Strategie

  • OGSM
    Objective, Goals, Strategy, Measurement
  • Impact x Effort analyse
  • Roadmap
Fase 1

Data & Technologie

  • Data en IT workshop
  • Data analyse
  • Segmentatie
  • Plan van aanpak data centralisatie/ verrijking
Fase 2

Operatie

  • Inbox scan
  • E-maildesign
  • Uitwerken journeys 1 – 3 (high impact/ low effort)
  • Personalisatie stap 1
  • Evaluatie
Fase 3

Steeds naar een hoger en hoger niveau

Je hebt nu een compleet marketing automation programma maar je wilt je klantenervaringen naar een hoger niveau brengen. Voortbouwend op de strategie uit de eerste cyclus (en ze eventueel bij te sturen) stellen we weer duidelijke doelen. We kiezen weer enkele nieuwe journey’s en starten het hele proces opnieuw van strategie tot operatie. Fase 1 en 2 duren dan wel steeds korter waardoor we bij elke cyclus in een grotere versnelling komen. Na enkele cycli ben je geen volger meer maar een leader in klantenbeleving.

Wil jij ook aansluiten bij het selecte groepje dat echt het verschil maakt voor zijn klanten? Contacteer ons dan nog vandaag.