Rapportage en statistieken
Krijg in één oogopslag inzicht in de performance van jouw lopende campagnes!

Meten is weten. Maar wat moeten we meten? Een goede reporting zijn de oren en ogen van de markteer. Toch laten velen zich verleiden door “vanity” parameters: het is leuk om zoveel kliks te krijgen of bezoekers maar wat brengen ze op? Het is daarom belangrijk om duidelijk doelen te bepalen en daar een overzichtelijke rapportage voor op te zetten.
Standaard statistieken
Elk emailprogramma rapporteert standaard over het aantal opens, kliks, enz. Dit geeft je al wel een eerste indicatie van de inpakt van je campagne maar wat is de conversie? Hoeveel geld brengt het op? Hetzelfde geldt voor google analytics: veel bezoekers krijgen is leuk maar zijn het de juiste bezoekers? Wat is de conversie en wat brengen ze op?
Wat zijn je doelstellingen?
Wat wil je bereiken? Veel nieuwe klanten? Meer verkopen aan je bestaande klanten? Leads voor je sales genereren? De eerste stap is om duidelijke KPI’s op te stellen. Hoe weten we dat onze marketing succesvol is en hoe meten we dat? Dit is waarschijnlijk het moeilijkste deel van de oefening.
Breng alle statistieken samen
Veel bedrijven hebben wal alle informatie maar ze zitten verspreid over een veelvoud van tabellen en spreadsheets en grafieken. Denk goed na welke cijfers essentieel zijn welke minder belangrijk zijn.
Breng alle belangrijke cijfers samen in 1 dashboard dat je op elk moment in een oogopslag laat zien welke inpakt je marketing heeft. Een goed dashboard laat je toe om dieper te graven en zo inzicht te krijgen in de redenen van de goede of slechte resultaten.
Vergeet ook niet de resultaten naar de belanghebbende te brengen. Stuur ze bv. automatisch per mail naar je directeur want die gaat niet inloggen in allerlei programma’s.
Inzicht krijgen in je klanten (met AI)
Rapportage kan je ook inzicht geven in je klanten, gemeenschappelijke kenmerken naar boven brengen, hun trajecten blootleggen. Deze inzichten kunnen je dan weer helpen om betere customer journeys te bouwen.
Ematters helpt je om je KPI’s te bepalen en bouwt rapportage die je inzicht geeft in de inpakt van je marketing en je klanten. Contacteer ons voor meer informatie.