Welcome journeys
Leer je klanten kennen
De basis pijlers van marketing automation
- Nieuwe klanten vinden – Lead generation programma
- Verwelkom nieuwe lead/klanten en leer ze kennen – Welcome journeys
- Zorg dat je klanten trouw blijven – Loyalty journeys
- Verkoop meer aan je klanten – Up & cross selling journeys
- Voorspel en voorkom dat je klanten je verlaten – Churn management journeys
- Vaak verwaarloosde opportuniteit – Service berichten
- Dit brengt snel veel geld op – Geavanceerde Abandoned basket journeys
Welkom programma voor leads en nieuwe klanten
De meeste bedrijven beperken zicht tot een bevestigingsmail. Nochtans zijn dit uitgelezen momenten om elkaar te leren kennen en een band te smeden.
Een lead schrijft zich in voor je nieuwsletter of download een White paper. Bedank hen om in te schrijven en bevestig wat ze nu mogen verwachten. Belangrijk is om te vragen wat zijn voorkeuren zijn. Welke onderwerpen interesseren ze, hoe vaak willen ze communicatie. Zet een link in elke communicatie om dit aan te passen. Je kan progressive profiling gebruiken. Zet alle informatie die je verzamelt op website, mail, sociale media, enz. in om hun te begeleiden naar hun eerste aankoop of afspraak.
Een klant doet een eerste aankoop: Laat dit een start zijn van een welkom programma om hem zo snel mogelijk naar een tweede en derde aankoop te brengen. Leer hem kennen door naar interesses en voorkeuren te peilen. Je hebt veel geld en energie gestoken om hem te werven. Nu komt het er op aan om zoveel mogelijk omzet uit die investering te halen. Dit programma kan 1 week of 1 jaar duren in functie van de aankoopfrequentie van je product.
Wij helpen je graag om lead welcome programma’s op te zetten.