Succesvol verleiden dankzij automation

Wat willen we allemaal? Aandacht. Het gevoel dat anderen naar ons luisteren. Hoe kan je je daar als merk voor zorgen? Door hyper-personalisatie en marketing automation. Uw klanten willen 24/7 onmiddellijk antwoorden op hun vragen en willen met je merk communiceren via een steeds groter aantal kanalen: uw team kan dit niet alleen aan, maar marketingautomatisering kan een onbeperkt aantal klanten aan op elk denkbeeldig kanaal.

Marketing gaat over verleiding

Verleiden daar hebben we allemaal ervaring mee: succesvol of minder succesvol. De zelfde principes kan je toepassen op bedrijven maar veel bedrijven zijn zeker geen Casanova.

Stel je voor dat je in een kroeg bent (en vrijgezel) en je zie een leuke jongen of meisje, man of vrouw. 

Je gaat er naar toe en je vraagt om hun e-mailadres of telefoonnummer? Iedereen zal het erover eens dat de kans dat je ze krijgt, maar nog steeds veel merken vragen om uw e-mail zodra u naar hun website komt.

Vervolgens vertel je hem/haar dat je de mooiste, de beste, enz. bent. Hij/zij zal je zeker heel leuk vinden! Toch doen merken dat nog elke dag.

Als je vragen stelt, interesse toont, vertrouwen opbouwt in plaats van over jezelf te praten, is de kans dat hij/zij je sympathiek weer erg hoog. Waarom past je merk dit niet toe op zijn klanten?

Maak van uw merk een Casanova met behulp van marketingautomatisering

Luisteren naar je klant is in de digitale wereld gemakkelijk geworden en door tracking kan je veel van de interesses en voorkeuren van je klant te weten komen voor je zijn emailadres of zelfs zijn naam kent. Dit ongeacht het kanaal: website, email, social media, …

Deze data wordt opgeslagen en is de basis van een 360° profiel dat de basis zal zijn van elke communicatie en elke marketing beslissing die je als merkt neemt.

Door zijn digitale ervaringen te personaliseren en hem relevante content te laten zien laat je merken dat je interesse hebt in hem en aandacht geeft. Marketingautomatisering stelt je merk in staat om met heel veel individuen een band uit te bouwen.

Doordat je nu sympathiek en relevant bent als merk is je klant minder op zijn hoede. Zo krijg je zijn vertrouwen en kan je hem stap voor stap dichter bij een verkoop of een afspraak met een verkoper brengen. 

Na de eerste transactie bouw je de klantloyaliteit op en wordt zijn Churn-risico gemonitord. De volgende stap is om van de klant een merkambassadeur te maken door de kacht van marketing automation helemaal in te zetten.

Wilt u weten wat marketingautomatisering voor u kan doen?

Ematters is een data-driven marketing agentschap met kantoren in Antwerpen en Amsterdam. Het team bestaat uit specialisten voor marketing automation, eCRM en e-mailmarketing; marketing- en datastrategie en consultancy. 

Contacteer ons vrijblijvend om je te laten inspireren hoe jullie je klanten een betere ervaring kunnen geven. 

 
Translate »