Service berichten

Zet ze slim in voor meer omzet

Profile

De  basis pijlers van marketing automation

Als bedrijf stuur je heel wat berichten naar je klanten die geen commerciële bedoelingen hebben zoals bevestigingsmails, updates over levering, facturen, enz.
Het is niet alleen belangrijk dat die van hetzelfde niveau zijn als je andere communicatie. Ze zijn ook vaak een bron van ergernis en ook een gemiste kans.

Erger je klanten niet met onnodig e-mails

Ok je kan bevestigen dat je de bestelling goed hebt ontvangen en dat je ze zo snel mogelijk zal verzenden. Is het echt nodig om dan nog een afzonderlijke mail te sturen met de factuur? Te laten weten dat je magazijnier de bestelling aan het gereed maken is? Dat de bestelling gereed staat om opgehaald te worden door je koerierdienst? Dat het pakje is opgehaald door je koerierdienst? Dat het onderweg is? Kan je geen afspraken maken met je koerierdienst om geen dubbele mails te sturen? Je klant zit echt niet achter zijn deur op zijn pakje te wachten. Hij wil gewoon weten wanneer zijn pakje wordt geleverd en liefst met een beperkt tijdslot.

Maak slim gebruik van je service berichten

Voor service berichten hoef je geen opt-in hebben in tegenstelling tot voor commerciële mails. Dit wil niet zeggen dat je ze niet kan gebruiken om commerciële berichten mee te sturen. Maar let op om niet te overdrijven: de hoofdboodschap moet een zinvol service bericht zijn.  Sommige bedrijven flirten met die grens en andere zullen een dag tegen de lamp lopen.

Je bevestigingsmail is het moment om aan up & cross selling te doen: een hoesje bij die smartphone, papier bij die printer. Zorg dat de extra artikelen nog mee kunnen met het eerste artikel.

Ook voor aankondiging van evenementen zijn ze zeer geschikt.

Wil jij ook je service messaging naar een hoger niveau brengen? Contacteer ons

Translate »