Loyalty journeys
Hoe bouw je klantengetrouwheid
De basis pijlers van marketing automation
- Nieuwe klanten vinden – Lead generation programma
- Verwelkom nieuwe lead/klanten en leer ze kennen – Welcome journeys
- Zorg dat je klanten trouw blijven – Loyalty journeys
- Verkoop meer aan je klanten – Up & cross selling journeys
- Voorspel en voorkom dat je klanten je verlaten – Churn management journeys
- Vaak verwaarloosde opportuniteit – Service berichten
- Dit brengt snel veel geld op – Geavanceerde Abandoned basket journeys
Loyalty programma
Bij loyalty proramma’s denken velen dat kortingen geven. Punten sparen, korting op een volgende aankoop, … . Marketing automation kan je flink wat laten besparen door je korting te variëren van klant tot klant gebaseerd op hun gedrag.
Vergeet ook niet dat er heel wat andere dingen zijn die het leven van je klanten aangenamer kunnen maken en je niets kost of zelfs geld opbrengt.
- Garantie en ruilen zonder kasticket: we houden de aankopen bij in de database gelinkt aan de klant.
- Bepaalde producten voorbehouden voor wie ingeschreven is.
- Extra informatie over je producten
- Meldingen voor onderhoud en afspraken