Lead generation
Hoe vind je nieuwe klanten
De basis pijlers van marketing automation
- Nieuwe klanten vinden – Lead generation programma
- Verwelkom nieuwe lead/klanten en leer ze kennen – Welcome journeys
- Zorg dat je klanten trouw blijven – Loyalty journeys
- Verkoop meer aan je klanten – Up & cross selling journeys
- Voorspel en voorkom dat je klanten je verlaten – Churn management journeys
- Vaak verwaarloosde opportuniteit – Service berichten
- Dit brengt snel veel geld op – Geavanceerde Abandoned basket journeys
Lead generation programma’s
Dit is het meest populaire deel van marketing automation. Via advertenties, social media, content marketing, SEO wordt de aandacht getrokken van potentiële klanten (leads). Marketing automation kan hier al zorgen dat de juiste content wordt getoond op bv je website ook al weet je niet wie je prospect is. Het moeilijkste is om je prospect zo ver te krijgen dat hij zich identificeert door zijn gegevens (bv e-mail adres) in te vullen in een kort formulier. Dit wordt conversie genoemd.
Een vaak gebruikte methode is om een e-book te publiceren dat je kan downloaden na je gegevens te hebben achtergelaten. Opgelet er moet een degelijke inhoud zijn: algemeenheden die je overal vindt stellen alleen maar teleur en zouden je prospect kunnen laten afhaken.
Wat kan jij geven in ruil voor het emailadres van je prospecten?
Wij helpen je graag om lead generation programma’s op te zetten.