Abandoned basket flow

Hoe zorg je ervoor dat een verlaten winkelmandje terug wordt opgepikt.

Profile

De  basis pijlers van marketing automation

Verkoop je online? Dan is een abandoned basket flow waarschijnlijk de eerste geautomatiseerde flow die je gaat opzetten want deze flows brengen onmiddellijk veel geld op. Heb je er nog geen? Weet je hoeveel consumenten je site verlaten met producten in hun shopping mandje? Waarschijnlijk dubbel zoveel als consumenten die het proces wel afgerond hebben.

De eerste basis flow

Deze flow begint te lopen van zodra een consument een product in zijn mandje zet. Je moet de klant voldoende tijd geven om zijn aankopen af te ronden en meestal is een goed timing om ongeveer 2 à 3 uur te wachten. Wees persoonlijk. Bied hulp aan.

Gebruik dynamische content

Niets zo erg als een onpersoonlijk berichtje dat ergernis opwekt. Dit maakt d ekans op een aankoop net kleiner. Gebruik daarom dynamische content om de consument te linken aan de prodcuten waar hij interesse voor heeft.

Gebruik A/B testing om de juiste timing te vinden

Ieder bedrijf en elke sector is anders. Test wat het beste is voor jouw bedrijf. Voor de tweede en volgende mail kan multivariate testen interessant zijn want niet alleen je timing is belangrijk maar ook de inhoud. Waarom heeft de consument het artikel nog niet gekocht? Kan ik hem oplossingen bieden?

Meten is weten

Volg nauwgezet je belangrijkste KPI’s op. Hoeveel mails worden geopend? Hoeveel consumenten klikken in de mail? Hoeveel daarvan ronden hun aankopen alsnog af? Hoeveel omzet genereren die alsnog? Veel bedrijven slagen erin om hun aantal afgeronde verkopen (bijna) te verdubbelen.

Hulp nodig om een geavanceerde abandoned basket flow op te zetten? Contacteer ons

Translate »