Digital Marketing Training

Breng je team naar een hoger niveau op enkele weken tijd

Vele bedrijven willen hun klantenbeleving verbeteren. De grootste uitdagingen voor bedrijven daarbij is om mensen te vinden die de nodige ervaring en kennis hebben om ongelooflijke klantenervaringen te bouwen. Maar het is een even grote uitdaging om je team de nodige kennis te laten opbouwen en deze op niveau te houden.

Wij bij Ematters hebben de oplossing voor u: een reeks trainingen helemaal afgestemd op jou behoeften van strategische tot technische opleidingen.

Waarom is die kennis zo belangrijk?

Veel bedrijven willen met marketing automation starten en meer personaliseren. Voor vele marketeers is dit een heel nieuwe wereld die andere kennis vraagt. Je hebt misschien mensen in je team die specialisten zijn in SQL maar daarom weten ze niet hoe ze data kunnen inzetten voor betere klantenbeleving. SEO/SEA specialisten kunnen aandacht trekken maar zijn daarom niet bedreven in inbound marketing.
Een gebrek aan kennis leidt al snel tot tijdverlies, immobiliteit en verspilling van energie en middelen.
Na onze trainingen kan je team direct aan de slag om fantastische klantenervaringen te bouwen.

Al lang op zoek naar dat zeldzaam profiel?

Geen probleem, wij helpen je een lijst op te stellen van welke basiskennis vereist is. Je kan dan iemand aanwerven met deze basiskennis (die je vlot kan vinden) en wij geven de nodige trainingen on the job. Zo leer je nieuwe werknemer niet alleen sneller maar is hij ook direct mee aan het bouwen. Opleidingen zijn ook een grote motivator waardoor je werknemers trouwer zijn aan je onderneming.

Modules die je makkelijk kan combineren

Voor het strategische deel hebben wij een aantal modules uitgewerkt waar we het concept uitleggen maar al snel ingaan van wat jij ermee kan aanvangen. Hier delen we ook heel wat voorbeelden van hoe ander bedrijven dat aanpakken. Zo komt je team met een koffer vol van praktische voorbeelden terug die ze direct in praktijk kunnen omzetten.  

Elke module duurt ongeveer 2 uur en kan je 2x per week plannen, combineren tot halve en hele dagen.

Voor het operationele deel hebben we een aantal modules uitgewerkt die we kunnen inzetten in functie van het voorkennis van je team. Ook hier gaan we aan de slag met de gegevens van jouw bedrijf op jouw omgeving.

Elke training bestaat uit een reeks sessies van 2 uur en daartussen is tijd voor zelfstudie en oefeningen. Je kan ze inplannen zoals de strategische modules.

Strategie

  • Het MarTech landschap: een overzicht van de verschillende soorten tools en hun belangrijkste verschillen.
  • Data driven marketing: Gegevens verzamelen,tracking, scoring, GDRP
  • Het marketing automation plan: waar begin je  en road mapping
  • Programma’s deel 1
    • Lead generation
    • Welcome
    • Loyalty
  • Programma’s deel 2
    • Up & Cross selling
    • Churn management
    • Service messages
  • Programma’s omzetten in Flows en journey mapping
  • KPI’s bepalen en hoe ze op te volgen

Operationeel

  • Selligent of Salesforce MC voor marketeers: een praktische opleiding waarmee je onmiddellijk aan de slag kan.
  • Selligent of Salesforce MC voor markTechs: SQL, AMP Script, datamodeling, koppelingen bouwen, administrator
  • Selligent of Salesforce MC Special modules
  • Salesforce MC voor marketeers
  • Salesforce MC voor markTechs
  • Salesforce MC Special modules: hier gaan we in op de meer gespecialiseerde modules. 
  • PRDCT
  • Blueconic
  • Copernica
  • Dashboarding: hoe bouw je een dashboard dat inzicht geeft

Contacteer ons om een voorstel op maat voor jou bedrijf.